Това е един от най-старите проблеми – да накарате децата си да ядат зеленчуци. Като родител, сме сигурни, че е имало моменти, в които сте искали да си скубете косата от яд и безсилие. Знаете колко са важни зеленчуците за здравето и растежа на децата ви и въпреки всичко грахът, морковите и броколито винаги остават неизядени.
Можете да опитате да предизвикате чувство на вина като им обясните колко деца гладуват по света, но вероятно няма да постигнете нищо, а и не е добре да развивате чувството на вина у детето си.
Ето няколко идеи как да ги накарате да ядат зеленчуци:

Плодове вместо зеленчуци:
Повечето деца, които мразят зеленчуци обичат плодове. Уверете се, че винаги разполагате с поне два различни вида плод вкъщи и те са винаги са на място, до което децата могат лесно да стигнат.

Моркови:
Децата, които предпочитат плодове, с удоволствие ядат и сурови моркови. Окуражавайте ги да ядат колкото искат. Друга идея е да обелите морковите, да ги нарежете на тънки ивички и да си поднесете с кисело мляко или потопени в лимонов сок.

Тиква:
Тиквата е едно от нещата, които децата обичат. Препечена и поръсена със захар ще ги изкуши и няма да се замислят, че всъщност е зеленчук. Опитайте различни сладки рецепти и вижте кое децата ви харесват най-много.

Зеленчуков сок:
В повечето магазини продават сок от моркови и плод, който децата харесват. Това е един от най-лесните начини да ги накарате да приемат зеленчуци, без да се стига до нервни изблици и тропане с крак.

Зеленчуци по китайски:
Използвайте зеле, моркови, соеви кълнове, целина и тиквички. Измийте ги и ги нарежете на ивици. Загрейте малко олио в дълбок тиган. Добавете зеленчуците, с изключение на соевите кълнове и запържете за около 7 минути. След това добавете и соевите кълнове и запържете за още 3-5 минути. Махнете тигана от котлона и добавете соев сос на вкус. Сервирайте и позволете на децата да ядат с пръчици.

Сос за спагети:
Това е може би най-добре пазената родителска тайна – сосът за спагети е направен от зеленчуци. Вземете всякакви зеленчуци и ги сварете. Сложете ги в блендер и ги разбъркайте добре, добавете сурови домати или доматена паста и продължете да бъркате. Запомнете – НЕ ТРЯБВА ДА ОСТАНЕ И СЛЕДА ОТ ОСТАНАЛИТЕ ЗЕЛЕНЧУЦИ, всичко трябва да е червено. Можете да сложите всички зеленчуци, които детето ви обикновено не яде.

Зеле:
Това е зеленчук, който малко деца харесват. За да ги накарате, ще трябва да сте изобретателни. Настържете сурово зеле, сложете майонеза и нарязани на ивици моркови и оставете за 1-2 часа в хладилника. Друг вариант е да сложите ядки в салатата точно преди да сервирате.

Спанак:
Най-добрият метод е да сложите сварения спанак в блендер и да го направите на паста. Сложете брашно, яйца, сол и мляко и изпържете.

Картофи:
Картофите са най-популярните сред децата зеленчуци. те ги обичат под всякаква форма – от пържени картофки до картофено пюре. Давайте им редовно картофи под различна форма като ги печете, пържите, варите и всичко, каквото се сетите.

Домати и краставици:
Обелете и нарежете доматите и краставиците. Сварете няколко яйца и ги сложете заедно със зеленчуците и малко майонеза в блендер. Бъркайте, докато стане фина смес и след това я сервирайте на филийка хляб.

Броколи:
Най-добрият начин да сервирате броколи на деца е леко запечени с бял сос и картофи – със сигурност най-вкусният начин за ядене на картофи.

Надяваме се, че нашите идеи ще ви вдъхновят да измислите нови начини да накарате децата си да заобичат така полезните зеленчуци.

Tags: